zaterdag 26 september 2015

#ZondagBakdag - Cupcakes


Yes! It's cupcake time again!! Cupcakes zijn echt één van mijn all time favorite dingen om te bakken. Lekker makkelijk, leuk voor elke gelegenheid, makkelijk mee te nemen en, met het recept dat ik een tijdje geleden (ondertussen denk al meer dan een jaar geleden) vond op de AH site, ook nog eens SUPER lekker! 
(#ZondagBakdag op zaterdag geplaatst... weten waarom? Het staat onder aan dit artikel!)

Ik heb dit recept eigenlijk al eens eerder op mijn blog gezet, één van mijn eerste artikelen. Ik maakte toen Cupcakes All Italiano, ik gebruik daar eigenlijk het zelfde recept alleen doe ik er koffie en Nutella in (vandaar ook All Italiano). Je kan er van alles zelf in doen, it's up to you. Vandaag besloot ik om in een aantal wat extra vanille extract toe te voegen en in twee anderen wat citroen aroma omdat ik het standaard recept al zooo vaak gemaakt heb (altijd super lekker) en ik even iets nieuws wilde proberen.

Ingredienten:
- 125 gram boter
- 125 gram suiker
- 1 zakje vanille suiker
- 2 eieren
- 125 gram zelfrijzend bakmeel
- 3 eetlepels melk


1 Mix de boter, vanille suiker en de suiker tot een luchtig mengsel


Voeg daarna 1 voor 1 de eieren toe, voeg het tweede ei pas toe als de eerste is opgenomen in het mengsel




Schep dan het zelfrijzend bakmeel er zo luchtig mogelijk doorheen en voeg ook de melk toe



Extra (dit hoort niet bij het officiële recept maar heb ik zelf toegevoegd) Ik weet van dit recept dat de cupcakes heel plat blijven, ze rijzen niet uit het vormpje. Dat vind ik eigenlijk altijd juist wel handig maar omdat ik nu leuke vormpjes had, wilde ik dat ze iets meer gingen rijzen. Ik heb er dus een theelepel van dit Baksoda doorheen gedaan.


Extra (dit hoort niet bij het officiële recept maar heb ik zelf toegevoegd)  Ik heb in een deel van het beslag vanille aroma toegevoegd


Extra (dit hoort niet bij het officiële recept maar heb ik zelf toegevoegd)  En in het andere deel wat citroen aroma


Deze toffe cupcake vormpjes set heb ik laatst bij de Lidl gekocht, HOE LEUK?!



15-20 minuten in de over op 200 graden





De conclusie: Super recept, ook zonder de extra toevoegingen die ik heb gedaan. Super zacht, luchtig en romig en een heerlijke smaak. Dit is echt het beste cupcake recept dat ik ooit heb gevonden! Zeker een aanrader om te maken! En ook nog eens best makkelijk :)


Ik heb deze cupcakes aan mijn oma gegeven, aangezien ik deze week van zondag tot vrijdag met school in Parijs zit! Er zal dus niet veel geplaatst worden deze week, maar na vrijdag komen er weer hele leuke artikelen aan!! STAY TUNED :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten