zondag 16 augustus 2015

Notebook DIY #3 (MARBLE + COLLEGEBLOK) - Back To School


In dit artikel ga ik laten zien hoe je marble papier kunt maken en hoe je je collegeblok op kunt pimpen! Dit is alweer de derde en ook de laatste DIY uit de serie. Eigenlijk was ik van plan om dit artikel gisteren te plaatsen maar ik was het helemaal vergeten..  (klik hier voor #1 en hier voor #2
Als je benieuwd bent klik dan snel door! 






Hoe cool zijn deze marble papiertjes?! Ik ga je laten zien hoe je dit kunt maken! Wat je hiervoor nodig hebt:
- Papier
- Een platte bak/schaal waar je papier helemaal in past
- Scheerschuim
- Kleurstof, bij voorkeur vloeibare
- Sateprikker
- Liniaal


Stap 1: Doe een laag scheerschuim in je bak/schaal.


Stap 2: Doe hier wat druppels kleurstof in. Ik had geen vloeibare kleurstof dus ik heb mijne met een beetje water gemengd, dit gaat ook maar dan wordt het wel minder mooi. Als je kleurstof er in zit ga er dan met een saté prikker doorheen om de kleurstof door elkaar te doen.


Stap 3: Leg je papier er in en druk het goed aan voor ongeveer vijf seconden.


Stap 4: Haal je papier eruit


Stap 5: Schaap het scheerschuim er af met een liniaal.





Je krijgt zo heel veel mooie en unieke creaties! Als ze een beetje zijn gekreukeld kan je ze, zodra ze opgedroogd zijn, even onder een stapel boeken leggen, dan worden ze weer mooi recht.

Ik ben een beetje dom geweest en heb een te kleine bak gebruikt waardoor in al mijn A4'tjes door midden moest doen. Toen ik klaar was kwam ik er achter dat ik geen een schrift heb waar dit papiertje op past. Maar, als zou het wel passen, zou ik het hetzelfde doen als in DIY #2 met het folie er overheen. 


Nu heb ik, omdat ik bij de marble DIY geen schrift heb gemaakt, besloten er nog een extra DIY in te doen waar ik wel een schrift op pimp. Hiervoor heb je nodig:
- Collegeblok (Action)
- Kaftpapier (Action)
- Washitape (Hema)
- Papieren TAG (Action)
- Insteekhoesje (Deze had ik al maar verkopen ze vast ook bij de Action of Hema)
- Schaar
- Plakband




Stap 1: Kaft je Schrift, op deze manier houdt hij ook langer en heb je er dus langer plezier van.


Stap 2: Maak met Washitape een randje aan de kant van de ringen.


Stap 3: Knip nu hoe groot je je insteekmapje wilt hebben, het is handig om maar één kant open te knippen zodat je dat makkelijk met washitape dicht kan plakken.


Stap 4: Plak je insteekmapje vast met washitape. Nu kan je ook nog verder decoreren, ik heb stickers gebruikt van de Action en ik heb er een TAG op geplakt zodat ik daar het vak op kan schrijven. 

Vond je deze DIY leuk en ga je het zelf ook proberen? Vergeet dan niet even een foto te maken en die naar mij te sturen via Instagram (@lisanne_drums) of Twitter (@lisanne_drums). 

Klik HIER voor DIY #1 (VERF) en Klik HIER voor DIY #2 (TIJDSCHRIFTEN) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten