dinsdag 4 augustus 2015

Life Quote


Quotes worden door veel mensen gebruikt als opvulling van Instagram captions, als tattoo, als facebook omslagfoto of als wanddecoratie in de woonkamer. Ik heb quotes dan ook een hele tijd dom gevonden omdat het gewoon hip was om een stom zinnetje over de zin van het leven en de liefde te laten zien aan de wereld. Maar ik ben er achter gekomen dat een quote soms toch best wel goed kan zijn voor je motivatie en om je doel in het leven na te streven. Vandaag ga ik het hebben over mijn favoriete quotes. Dus als je nieuwsgierig bent…. 





Kurt Cobain is één van mijn grote idolen en daarom voor mij ook een inspiratiebron. Kurt was een geweldige amerikaanse muzikant/artiest/kunstenaar en gaf zich voor 100% voor de muziek. De muziek was zijn ding, zijn leven, zijn dood. Één van zijn quotes is dan ook: 
'If i'ts illegal to rock and roll, throw my ass in jail'
Zijn gedrevenheid en de manier waarop hij zichzelf is gebleven inspireert mij heel erg.


Zoals waarschijnlijk wel duidelijk is geworden, is mijn favoriete quote een quote van mijn idool Kurt Cobain (wie overigens op 5 april 1994 zelfmoord pleegde op 27- jarige leeftijd). 

'I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not'

Dat is hem dus, mijn favoriete quote. (vertaling: Ik word liever gehaat voor wie ik ben, dan geliefd voor wie ik niet ben) Korte betekenis: Blijf jezelf en doe je niet voor als iemand anders omdat mensen je dan leuker vinden. 


Ik zelf heb dit lang geprobeerd, leuker te zijn dan dat ik eigenlijk ben, of nouja leuker proberen te zijn. Waardoor je eigenlijk stommer wordt, want mensen hebben dat door, dat je niet jezelf bent. Het is namelijk helemaal niet nodig om je voor te doen als iemand anders want als je jezelf bent ben je op je leukst. Je kunt ook niet voor altijd je voor blijven doen als iemand anders, daar wordt je moe van. 

Een andere quote, ook van Kurt Cobain, die hier ook wel mee te maken heeft:

'Wanting to be someone else is a waste of who you are'

(vertaling: Iemand anders willen zijn is een verspilling van wie je bent) Korte betekenis: Als je niet jezelf bent en je dus iemand anders probeert te zijn, verspil je eigenlijk jezelf, je eigen persoonlijkheid. 

Dus, de boodschap van dit artikel is vooral: Wees jezelf. En daarmee wil ik dit artikel graag afsluiten..

WEES JEZELF


Geen opmerkingen:

Een reactie posten