donderdag 13 augustus 2015

Notebook DIY #1 (VERF) - Back To School


De zomervakantie is helaas alweer bijna voorbij en dat betekend dat het nieuwe schooljaar er weer aan komt. En hoe kan je het schooljaar nou doorkomen zonder leuke schriften? Ik heb verschillende Do It Yourself's uitgeprobeerd om mijn schriften op te pimpen, en deze ga ik een serie van 3 artikelen posten op mijn blog. Vandaag, in dit artikel laat ik zien hoe je je schriften met verf kunt pimpen,  benieuwd? Klik dan snel door!




De eerste DIY die we gaan maken is deze geschilderde schriften DIY. 
Wat je hiervoor nodig hebt: 
- Schriften
- Printer
- Klein snijmesje (ik heb mijne van de action)
- Sponsjes
- Verf


Stap 1: Print je sjabloon uit. Dit kan van alles zijn, ik heb mijne gevonden op google door 'stencil' in te tikken. Ik zal degene die ik heb gebruikt en nog een paar andere onder aan dit artikel zetten.


Stap 2: Dan pak je je mesje en ga je voorzichtig beginnen met uitsnijden. 




Je moet heel erg oppassen men dunne stukjes, deze breken gemakkelijk.






Voor dit schrift had ik er eerst voor gekozen hem te kaften omdat dat me mooier leek, maar dat heb ik er later nog van af gehaald.



Stap 3: Leg je sjabloon op het schrift en tape hem aan de zijkanten vast met bijvoorbeeld washi tape. Zorg ervoor dat het mooi in het midden ligt.


Stap 4: Pak (of meng in mijn geval) je verf en doe het op je spons. Gebruik niet te veel verf op je spons in één keer.


Stap 5: Nu kan je gaan deppen met je spons tot dat alles zo'n beetje bedekt is.


Stap 6: Haal je sjabloon er van af en je bent klaar!









Ik heb op de achterkant van het schrift met de schildpad en het schrift met de lipstick ook nog wat gedaan, hier kan je zelf voor kiezen natuurlijk.


Vond je deze DIY leuk en ga je het zelf ook proberen? Vergeet dan niet even een foto te maken en die naar mij te sturen via Instagram (@lisanne_drums) of Twitter (@lisanne_drums). 












1 opmerking: