donderdag 17 september 2015

Pumpkin Spice Latte


Pumpkin Spice Latte, hét drankje van de herfst volgens veel mensen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Pumpkin Spice Latte op omdat ze bij de Starbucks niet altijd verkocht worden en ik ook niet zo vaak bij de Starbuck kom. Nu was ik dus wel heel erg benieuwd hoe dit super Amerikaanse drankje zou smaken maar helaas zit er in Alphen geen Starbucks (zou wel een hele goede toevoeging zijn tho). Dus besloot ik hem zelf te maken. Benieuwd?



What you will need:
- Een stuk pompoen, hoe groot hangt af van de smaak die je wilt
- 1 cup melk, ongeveer 200 ml, maar ik heb er halverwege nog eens 100 ml bij gedaan
- Een theelepel speculaas/koek kruiden
- Een eetlepel suiker (ik heb bruine basterdsuiker gebruikt)
- Anderhalve theelepel vanille-extract
- Een kopje espresso, ik heb  gewoon sterke koffie gemaakt



Haal eerst de pitten uit de pompoen


Doe de pompoen voor ongeveer 2/3 minuten in de magnetron, hierdoor wordt hij zacht. (btw don't mind mijn vieze oven…)


Schep de pompoen uit de schil en voeg alle ingrediënten toe, behalve de koffie die komt later. Stop dit alles in een blender en mix het. 




Haal het pompoensapje wat je heb geblend door een zeef



Zet een kop koffie/espresso



Pak een grote mok erbij


Stop de koffie in je mok


En ook het pompoensapje, en stop dit in de magnetron om het heet te maken. 


Nu kan je genieten! Enjoy! Je kan er natuurlijk zelf nog voor kiezen om er slagroom op de doen, of als je hem niet zoet genoeg vindt om er wat suiker ofzo bij te doen.

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden aangezien ik het origineel niet heb geproeft maar ik vond het best wel lekker. Wel heel anders dan een gewone latte natuurlijk maar zeker lekker voor de verandering. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten