dinsdag 8 september 2015

Kwasten Schoonmaak Routine


Mijn kwasten waren nodig weer toe aan een schoonmaakbeurt en dat hebben ze vanmiddag dan ook gekregen. Ik gebruik geen speciale kwasten schoonmaak middeltjes of brushcleansing of hoe dat ook noemt, maar ik maak mijn eigen sopje van dingen die je waarschijnlijk al gewoon in huis hebt, benieuwd? …..




Vooral mijn Blush Brush van Real Techniques was heel hard toe aan een wasbeurt (meest linkse).


Eerst doe je was afwasmiddel in een bakje



Doe er dan wat olijfolie bij



Dan een klein beetje water


Schud het bakje een beetje heen en weer, of draai het een beetje rond zodat het door elkaar gemixt is.


Maak eerst een kwast nat


En doop hem daarna in het sopje



Wrijf dan de kwast over de palm van je hand. Je ziet dat er sop ontstaat. Je ziet hier ook duidelijk dat het nog vies is. Spoel de kwast af en doe het nog een keer tot dat er geen vuiligheid meer van af komt.


Ik zet mijn kwasten altijd zo recht op als ik ze laat drogen omdat ik wil voorkomen dat er te veel water in de kwast loopt, hierdoor kan de lijm gaan loslaten en kunnen de haren van je kwast gaan uitvallen, dat wil je natuurlijk voorkomen. 






Wanneer je alle kwasten hebt gewassen en neet hebt gezet is het alleen nog maar wachten tot dat de kwasten weer droog zijn. 

Ik hoop dat je het leuk vond! Zo ja, laat dan een leuke reactie achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten