maandag 26 oktober 2015

HALLOWEEN #1 - Brierviltjes/Onderzetters DIY


Halloween is around the corner en dat betekend dat ik nu volop bezig ben met halloween DIY's, mijn huis te versieren, recepten op te zoeken, een costume te bedenken en noem het maar op. (En dat in de toetstweek!?) Deze week komen er alleen maar halloween artikelen online! Vandaag een DIY met hoe je deze toffe bierviltjes of onderzetters kunt 'maken' of versieren. Een must have voor je halloween feestje, of gewoon voor jezelf natuurlijk! :) 
Let's get started!



Benodigdheden:
- Kurk bierviltjes, ik heb de mijne gehaald bij de Xenos. 6 voor 99 cent. Ze hebben ze ook in ronde vorm het is maar wat je zelf leuker vind.
- Een snijmesje om de vormpjes uit te snijden (je kunt het ook overtrekken met potlood en dat gewoon uitknippen natuurlijk)
- Varnish, van de action 
- Een kwast
- Halloween papiertjes


Eerst kies je wat leuke plaatjes uit van internet en print je deze uit. Je moet zelf even kijken hoe groot je ze uitprint, als ik een half A-4'tje doe, heb ik genoeg voor twee bierviltjes. De plaatjes die ik heb gebruikt staan onder aan dit artikel!



Dan leg je je bierviltje er op, zorg ervoor dat hij zo ver mogelijk tegen de zijkant aan ligt. 


Dan kan je hem gaan uitsnijden, doe dit voorzichtig en snij altijd van je af en absoluut niet naar je toe!




Zoals je ziet past het precies om er nog 1 uit te snijden



Zodra je je papiertjes hebt uitgesneden kan je ze gaan plakken met de varnish




Smeer eerst het bierviltje zelf in met varnish



Gebruik niet te veel


Leg dan het papiertje er op


Je zult zien dat het niet meteen goed plakt maar je kunt er altijd nog wat extra varnish op of onder doen.


Doe er een laagje varnish overheen


En laat het dan drogen


Zodra het droog is kan je nog kijken of er overtollige randjes zijn die je er nog af kan snijden


Dan kan je ze nog een keer lakken met de vanrish. Als je ze drie lagen geeft, staat op de verpakking dat ze dan waterbestendig zijn.


En dan ben je klaar! Hoe tof zijn deze! Ik vind ze zooo leuk! En het leuke is dat je dit niet persee met halloween papier hoeft te doen, maar het kan ook voor een verjaardag, voor pasen, voor kerstmis, voor oud en nieuw of gewoon voor gewoon. Ik ga op de achterkant waarschijnlijk nog kerst papiertjes plakken zodat ik ze twee keer per jaar kan gebruiken. 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten