zaterdag 31 januari 2015

Mini scrapbook - valentijnsdag DIY


Over iets minder dan 2 weken is het zo ver, het is dan valentijnsdag. Veel mensen die geen relatie hebben zeggen dat ze valentijnsdag niet leuk vinden en dat het een onzin dag is. Dat is natuurlijk helemaal niet zo, Valentijnsdag gaat er niet om of je een relatie hebt. Het gaat er om dat je mensen die je lief hebt laat weten dat je van ze houdt.
Je kunt ze dit natuurlijk laten weten door en cadeau te kopen, maar het is toch veel leuker en persoonlijker om zelf iets voor ze te maken? Daarom laat ik in deze blogpost zien hoe je een mini fotoboekje kan maken.






De benodigdheden:
- Gekleurd (dik) papier (action)
- Andere soorten papier voor decoratie (action)
- Decoratie; glitters, tape, stickers, lintjes etc. (action)
- Foto's (hema)
- Een Stift of pen


Stap 1: kies een kleur papier en vouw deze. (5x)



Stap 2: plak de gevouwen papieren in elkaar op een manier dat je een soort accordeon/zigzag figuur hebt zoals je ziet op de foto. Je kunt aan de hand van de hoeveelheid foto's bepalen hoeveel papier je nodig hebt. Ik heb per fotoboekje 10 foto's gebruikt.


Stap 3: De voorkant. Plak je leukste foto op de voorkant en schrijf er bij wat je wilt.


Stap 4: Vanaf nu ligt het helemaal aan jezelf hoe je het maakt. Je kunt met alles versieren wat je wilt. Wees creatief!





Stap 5: Als je het net zo als ik hebt gedaan dan hou je als het goed is twee plekjes over, de achterkant en nog een aan het einde. ik heb er voor gekozen om mijn boodschap op de laatste pagina te doen. Je kunt als je wilt ook nog iets op de achterkant maken.


Ik vond de fotoboekjes zo leuk dat ik er nog 2 extra heb gemaakt eentje voor mijn oma en eentje voor mijn opa en oma. Ik heb die van mijn opa en oma afgelopen zondag al gegeven omdat mijn oma toen jarig was, ze vonden het zo leuk! ze waren er echt heel blij mee! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten