donderdag 5 februari 2015

Gezonde muesli plaatkoek


Ik eet vaak yoghurt als ontbijt met een stuk fruit en wat muesli er door heen, maar veel muesli uit pakken zijn heel ongezond. Daarom was ik wel benieuwd hoe gezonde zelfgemaakte muesli smaakt. Dit is niet mijn eigen recept, ik weet niet waar het recept vandaan komt want mijn moeder had het ergens van internet gehaald. Let's get started! 



De ingrediënten:
- 175 gram notenpasta/pindakaas (Groene winkel)
- 120 gram rijststroop (Groene winkel)
- 300 gram havervlokken (Groene winkel)
- 20 gram gemalen kokos/kokosrasp (Supermarkt)
- 60 gram quinoa vlokken (Groene winkel)
- 3 eetlepels pompoenpitten (Supermarkt)
- 3 eetlepels sesamzaad (Supermarkt)
- 3 eetlepels zonnebloempitten (Supermarkt)
- 50 gram haverzemelen (Groene winkel)
- 160 gram rozijnen (30 minuten weken) (Supermarkt)
- 3 volle eetlepels kokosolie (Groene winkel/Supermarkt)


Stap 1: Doe alle droge ingrediënten, behalve de rozijnen, een voor een in een beslagkom.



Stap 2: Doe de notenpasta, stroop en de kokosolie in een pan en verwarm het mengsel al roerend. 



Stap 3: Als de kokosolie helemaal gesmolten is, leeg je de pan in de beslagkom.

Ik heb ondertussen gewisseld van beslagkom want ik was vergeten dat het gemixt moest worden.


Stap 4: Voeg ook de rozijnen en 2 eetlepels warm water toe.


Stap 5: Mix alles goed door elkaar met kneedhaken. 


Stap 6: Zet ondertussen de oven aan op 120 graden.


Stap 7: Leg bakpapier op de bakplaat. 


Stap 8: Verdeel het mengsel over de bakplaat met een natte deegroller.



Stap 9: Druk het midden en de kanten goed plat.


Stap 10: Bak de koek 50-60 minuten.


Stap 11: Zodra de koek klaar is laat je hem afkoelen en breek je hem daarna is stukken.


Ik vind de muesli erg lekker maar eerlijk gezegd niet echt voor in de yoghurt. Dat komt doordat het iets te veel naar pindakaas smaakt, en dat vindt ik persoonlijk niet echt lekker in de yoghurt. Maar ik vind het wel super lekker om los te eten gewoon als tussendoortje. Ik geef dit recept een 7 omdat het wel lekker is maar niet in de yoghurt en daar was ik nou net wel naar op zoek. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten