zaterdag 28 februari 2015

Kringloop aankopen


De kringloop is de perfecte winkel voor leuke (budget) hebbedingetjes. Ik ben vanochtend samen met mijn moeder naar de Kringloopwinkel in Alkemade geweest, Dit is vergeleken met de kringloopwinkel in alphen aan den Rijn een grote winkel. We hadden geluk want alleen vandaag was er 50% korting op bijna alles, dus alles wat al goedkoop was, werd te goedkoop om het te laten liggen.. 
Ik heb me daardoor weer niet in kunnen houden en heb van alles gekocht, de leukste dingen die ik heb gekocht laat ik zien in deze blogpost. 



Oude vintage camera's.. ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik vind oude camera's heel leuk als decoratie in je huis. Fotograferen is echt een grote hobby van me en daarom vind ik het ook heel leuk om deze hobby terug te laten komen in mijn kamer.
Ik heb bij de kringloopwinkel 4 camera's gekocht. Ik ga er van uit dat de camera's het niet doen maar ik ga nog kijken of ik ze misschien aan de praat kan krijgen.





Hi-Matic was de naam van een serie camera’s gemaakt door Minolta. De eerste Hi-Matic camera werd gemaakt in 1962.
Er zijn verschillende Hi-Matic modellen camera’s uitgebracht. De Hi-Matic die ik heb Is de laatste van de hi-matic serie. De Hi-matic GF uit 1984. Het heeft een erg simpel en goedkoop model en werd niet verkocht in de verenigde staten. Het heeft een 38mm f/4 lens waarmee je kont kiezen tussen verschillende standen: zoning, beetje bewolkt en bewolkt.
Deze Hi-Matic GF koste bij de kringloop 2 euro maar door de 50% korting koste die maar 1 euro.


De tweede camera is de Canon eos 500EOSn is een seire analoge en digitale spiegelreflexcamera’s die in 1987 is begonnen, gemaakt door Canon. EOS staat voor Electro-Optical System. Maar de naam werd gekozen doordat de titaanse godin van de dageraad EOS heet.
De EOS 500n kwam in 1996 uit.
Ik kocht deze camera (zonder lens, dat stond ook op het doosje) voor 4 euro maar door de karting werd dit 2 euro.










De Canon 310XL was een ‘zus’ model van de 514XL die op dezelfde tijd uitkwamen (augustus 1975). Beide modellen hebben hetzelfde model. De 310XL had een self-timer functie die de 514XL niet had. De 310XL had (toen in die tijd) ‘swerelds snelste lens, met een 3x zoom. De orginele prijs toen was 44.500 yen, dat is ongeveer 330 euro.
In de kringloopwinkel was de prijs 4 euro maar door de korting werd dat 2 euro.









De laatste camera die ik kocht was de Dacora Digna I. Deze camera zit in een super schatig ouderwets tasje en ik vind dit de mooiste camera van de 4 die ik heb gekocht.
De Dacora Digna I is een camera gemaakt door Dacora in 1954. Dit model lijkt erg op de Dacora Digna behalve de nieuwe voorkant. Het is een simple camera waarmee je 6x6cm foto’s kunt maken.
Deze Dacora Digna I koste 7,50 euro en met de korting koste deze 3,75 euro.






Niet heel interessant maar ik kocht ook nog 4 dvd's, deze kosten 1 euro per stuk maar door de korting maar 50 cent per stuk. 


Toen mijn oog op deze super leuke spiegel viel kon ik het niet laten om hem te kopen. Ik hou heel erg van vintage dingen als decor en deze coca cola spiegel vond ik dan ook helemaal geweldig. Ik weet niet waarom maar mijn moeder vind het helemaal niks haha. Het koste 3 euro maar met de korting 1,50 .



Tussen alle mokken, koppen, schotels en bakjes vond ik dit bakje. Dit zat bij mij al aan elkaar maar dat kun je natuurlijk ook zelf maken, als je een bord hebt en daar een mok of een bakje aan vast lijmt met een lijmpistool. Heel handig om er van alles in te stoppen; make-up, sierraden, etc..
Dit bakje is van het met Hutschenreuther en koste 3 euro, maar met de 50% korting koste dit leuke bakje maar 1,50 euro.



Dit waren al mijn aankopen van de Kringloop. 




Voor 3 van de 4 camera's heb ik al een leuk plekje gevonden om neer te zetten maar de camera die in dat 'leuke' tasje zit is moeilijk om neer te zetten door dat tasje.. Maar daar verzin ik nog wel iets op!


In het bakje wat ik heb gekocht heb ik mijn favoriete lip producten gestopt. Het ziet er super schattig uit en het ik ook nog eens super handig!


Ik baalde er een beetje van dat de lijst van de Coca-Cola spiegel bruin was dus die heb ik gelijk maar even geverfd. Zwart vind ik hem veel mooier.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten