dinsdag 28 juli 2015

Being Tall Does Not Always Suck


Ik ben altijd al het langste meisje geweest in de klas, tot de 2e was er niemand langer dan ik. Ik vond dat eigenlijk altijd super stom, want als je anders bent dan anderen, zien ze een reden om je te gaan pesten, en dat gebeurde dan ook wel. Niet heel heftig ofzo, ik werd heus niet in elkaar geslagen en ik had ook nog wel wat vrienden, maar als ik een euro kreeg voor alle keren dat iemand me lange jan noemde of de grap maakte: 'HEEE HOE IS HET DAAR BOVEN?!'… 
Hoewel ik het vroeger vreselijk vond, ben ik nu best blij met mijn lengte. Zoals bij alles heeft het nadelen en voordelen en die ga ik in dit artikel bespreken. 


Je ziet vaak facebook artikelen voorbij komen met: Short girl problems, nou er zijn ook genoeg Tall Girl Problems hoor. Waar moet ik beginnen..

1. Je stoot je hoofd altijd, maar dan ook altijd

2. Hakken zijn een No-Go
Als ik hakken draag stoot ik bijna mijn hoofd tegen de deurpost.. En, dan ben ik nog langer. Ik vind het wel altijd heel leuk als al mijn vrienden hakken dragen, dan zijn we dezelfde lengte :)

Gelukkig heeft Taylor hetzelfde probleem

3. Jongens zijn kleiner
Vroeger was dit een groter probleem dan nu, al mijn vriendinnetjes hadden crushes op jongens, maar bij mij vielen deze altijd af omdat ze anderhalve kop kleiner waren dan ik. Meisjes groeien nou eenmaal sneller dan jongens en als je dan zo lang bent valt dat al helemaal op, maar gelukkig beginnen nu ook de jongens te groeien.


4. Iedereen moet je lengte bevestigen
Hoevaak ik dat al niet gehoord heb: 'Woooow jij bent lang', 'Wajo hoe lang ben jij', 'Jij hebt goed te eten gekregen van je moeder'          STOP IT PLEASE!

5. Grote voeten
Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar meestal als je lang bent heb je ook een grote schoenmaat. Daardoor is het voor mij lastig om leuke schoenen te vinden. Ze zijn meestal, of te klein en dan hebben ze mijn maat nooit op voorraad, of ze zien er belachelijk groot uit.. Pfoe 

6. Korte broeken
Broeken zijn aaaaltijd te kort, blote enkels zijn dan ook heel normaal voor mij


7. Verstoppertje spelen is oneerlijk
Alle kleine mensen kunnen in elk hoekje en doosje kruipen, ONEERLIJK

8. Lage spiegels
Overal hangen de spiegels te laag, HOU OOK EENS REKENING MET LANGE MENSEN

9. Beenruimte
Je hebt ALTIJD te weinig beenruimte, in het vliegtuig, in de bus, in de trein, in bad, in de auto. Vreselijk

10. Buigen voor foto's
In een stomme gebogen houding staan op elke foto omdat je er anders niet op past



Gelukkig zijn er ook genoeg voordelen aan lang zijn

1. Concerten
Bij concerten kan je alles perfect zien, je moet altijd verslag doen van wat er op het podium gebeurd aan je kleine vrienden.


2. Je kan overal bij
In de supermarkt vooral handig, je hoeft nooit aan iemand te vragen of hij/zij het voor je wilt pakken.

3. Geen opstap krukjes nodig

4. Pretpark lengtes
In pretparken moet je voor attracties vaak een bepaalde lengte zijn en die lengte was ik altijd. Terwijl sommige van mijn vrienden niet mee mochten, kon ik altijd in elke attractie.


5. In zwembaden kan je altijd staan

6. Mensen kijken sneller tegen je op, vooral kinderen vinden het heel indrukwekkend.


7. Altijd voor in de auto
Je mag vaak voor in de auto zitten omdat je achter te weinig beenruimte hebt, Hell Yeah

8. Bij concerten en festivals spot je je vrienden gemakkelijk

9. Mensen schatten je ouder in
Vroeger was dat altijd handig voor als mijn moeder naar de sligro ging, je moest daar een bepaalde leeftijd voor zijn, 12 volgensmij. Op mijn 9e kon ik al makkelijk mee naar binnen :)

10.  Griekse goden waren ook lang



Dus, eigenlijk is het helemaal niet erg om lang te zijn. Ik vind het juist hartstikke leuk, heb jij nog iets om mijn lijst mee aan te vullen? Laat het achter in een reactie! :) 

(foto's van google) 
Ik zelf ben trouwens 183 cm, voor wie nieuwsgierig is.


1 opmerking:

  1. JE bent alleen maar lang als anderen kleiner zijn. 183 is echt heel erg NIET lang.
    Wie om zich heen kijkt ziet in een middelgrote stad minstens 3 meiden langer dan 183 in een uur. In een grote stad is dat al snel 12 meiden langer dan 183 in een uur.

    BeantwoordenVerwijderen