maandag 16 maart 2015

Chocolate Chip Nutella Cookies




Het was alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gebakken, ik dacht er al een een paar dagen over na maar ik had geen idee wat ik dan precies wilde gaan bakken.. tot dat ik op youtube een recept tegen kwam wat me wel heel erg lekker leek: Chocolate Chip Nutella Cookies! Wil je zien hoe ik dit heb gemaakt en wat ik er van vindt? Lees dan verder!



Benodigdheden:
- 1/2 Cup boter (120 gram)
- 2/3 Cup suiker (130 gram)
- 2 eieren
- 1 TS vanille extract/aroma (5 ml)
- 2 Cups bloem (260 gram)
- 1 TS bakpoeder (5 gram)
- 1 Cup Chocolate chips/Chocolade reep (160 gram)
- Nutella 

verwarm de oven voor op ongeveer 180 graden.


Stap 1: Mix de boter met de suiker.


Stap 2: Voeg de eieren en het vanille aroma toe en mix dit weer.



Stap 3: Meng in een andere kom de bloem en het bakpoeder door elkaar om te voorkomen dat al het bakpoeder in 1 koekje beland.


Stap 4: Meng eerst de helft van het bloem/bakpoeder mengsel door de andere kom en als dat goed is opgenomen ook de andere helft.


Stap 5: Hak de chocolade in stukjes. (Je kunt ook chocolade chips kopen maar dit had ik toevallig in huis). 



Stap 6: Meng de chocolade stukjes door het deeg.


Stap 7: Nu komt het leuke gedeelte…. , eerst pak je ongeveer een lepel deeg en dat rol je een klein beetje door het bloem om te voorkomen dat het aan je handen blijft plakken. Dit druk je een beetje plat in je hand tot je een klein pannenkoekje ik je hand hebt liggen.


Stap 8: Doe er ongeveer een theelepeltje nutella op.


Stap 9: Vouw het aan alle kanten dicht en druk het in het midden zachtjes aan zodat het aan elkaar blijft plakken. 

Stap 10: Leg je koekjes op een bakplaat en bak ze voor ongeveer 13 minuten. Het ligt aan de dikte van je koekje, als je vindt dat ze nog niet goed zijn doe je ze nog iets langer.



Ik heb de koekjes vandaag meegenomen naar school en iedereen vond ze super lekker! Zoals Dijana zei: ''Het is alsof er een chocolade engeltje op je tong poept''. Het vanille aroma is ook wel echt terug te proeven in de koekjes en dat vind ik echt heel lekker. Dit is zeker een aanrader! Ik geef dit recept een 8 omdat het een van de lekkerste koekjes recepten is die ik ooit heb geprobeerd.



1 opmerking:

  1. Ooooh help!
    Wat zien die er lekker uit!
    Dat wordt een bakuurtje dit weekend :)

    xxx

    Fashiondisaster
    www.fashiondisaster.be

    BeantwoordenVerwijderen