zondag 24 augustus 2014

Cupcakes all'Italiano


Recept - Allerhande - Albert Heijn




http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R907496/cupcakes-all-italiano
Op de site van AH kan je ook een filmpje zien waar je stap voor stap kan zien hoe je het moet doen.



Ingrediënten (je kan de ingrediënten ook terug vinden op de AH site)



 Mix 125 boter
 Met 125 gram suiker
 En een zakje vanille suiker
 En klop daarna 1 voor 1 de eieren erdoor
 Spatel daarna 125 gram zelfrijzend bakmeel door het mengsel


En ook de melk en de oploskoffie

Eerst een schepje beslag
 Dan een schepje Nutella
 En dan weer een schepje beslag

En dan kunnen ze de oven in

 15-20 minuten 200 graden


Voor de topping meng je 200 gram poedersuiker met 5 eetlepels water en een oploskoffie stick. 
Dat smeer je uit over de cakejes en dan moet je de koffieboontjes en de hagelslag er direct op doen voordat het hard word.
als je dat hebt gedaan en het glazuur is hard geworden zijn je cupcakes helemaal klaar! 






 Dit is de cupcake die ik ging testen. Zoals je ziet is de Nutella helemaal op de bodem gezakt, ik weet niet of dit bij alle cupcakes zo is, of dat ik bij deze cupcake te weinig beslag onderop heb gedaan. voor de smaak maakt het niet heel veel uit. Ik vind de cupcakes echt super lekker, vooral door de koffie smaak. ze zijn wel erg machtig.

Ik geef dit recept een 8.5 omdat het super lekker is, maar wel machtig. Ik vind het ook leuk dat het weer iets anders is dan een gewoon cupcakeje met witte glazuur erop. En het ziet er heel mooi uit!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten